The Sandbox, Bug Game Lab ve Bahçeşehir Üniversitesi iş birliğiyle düzenlenen Göbeklitepe Past-is-Future Game Jam, tarihi mirasımız Göbeklitepe’yi dijital dünyada yeniden canlandırdı. Etkinlik, genç yeteneklere The Sandbox’ın araçlarıyla kendi oyunlarını yaratma fırsatı sunarak, dijital yaratıcılıklarını sergileme imkanı sağladı.

The Sandbox, Bug Game Lab ve Bahçeşehir Üniversitesi iş birliğiyle düzenlenen Göbeklitepe Past-is-Future Game Jam, tarihi ve teknolojiyi birleştirerek genç yeteneklerin yaratıcılığını ön plana çıkardı. Göbeklitepe’nin 12.000 yıllık gizemi, The Sandbox Açık Metaverse’te yeni bir boyut kazanıyor.

BAU Galata kampüsünde gerçekleşen etkinlik, 250’den fazla katılımcının 48 saatlik bir maratonda, The Sandbox’ın ücretsiz Game Maker ve VoxEdit yazılımları ile benzersiz oyun deneyimleri yaratmasına olanak tanıdı. Katılımcılar, Göbeklitepe temalı oyunlarını tasarlayarak dijital dünyada kültürel mirasımızı yaşattılar.

The Sandbox Ülke Müdürü Arslan Kiran, “Bu etkinlik, genç yeteneklerimizin küresel bir platformda ne kadar başarılı olabileceğinin göstergesi. The Sandbox olarak, Türk gençlerinin yaratıcılıklarını ve dijital yeteneklerini sergileyebilmeleri için onlara bu fırsatı sunmaktan gurur duyuyoruz” dedi.

Etkinlik sonrasında, The Sandbox’ın Turkishverse alanında sergilenen oyunlar, Self-Publishing süreci ile dünya genelinde oylamaya sunuldu. Kullanıcılar, 15 farklı deneyimi oylayarak en beğendikleri projeleri belirledi. 19 Ocak 2024’te tamamlanan oylama süreci sonucunda, 11.900 SAND’lik ödül havuzu, yaratıcı projelere dağıtıldı.

Arslan Kiran, “Bu süreçte yer alan her bir deneyim, Göbeklitepe’nin tarihi mirasını metaverse dünyasına taşıyor. Ayrıca bu projeler, genç geliştiricilerimize Ethereum blok zinciri üzerinde SAND token’ı kullanarak gelir elde etme ve oyun içi varlıkları sahiplenme fırsatı sunuyor” diye ekledi.

The Sandbox, Animoca Brands’in bir yan kuruluşu olarak, 40 milyondan fazla küresel kurulumu ile mobil cihazlarda önemli bir yer tutuyor. Warner Music Group, Ubisoft, The Rabbids ve daha pek çok ünlü marka ile işbirlikleri yaparak, sanal emlak talebindeki artışı körüklüyor.

Kiran, “2023 Ocak ayında ticaret hacmimiz, bir önceki aya göre %114 artarak 1.5 milyon USD’ye ulaştı. Bu başarı, The Sandbox’un sadece bir oyun platformu olmadığını, aynı zamanda sanatçılar, geliştiriciler ve oyuncular için kapsamlı bir ekosistem olduğunu gösteriyor,” şeklinde konuştu

Related Posts